کاهش وزن شانس بارداری را افزایش نمی دهد: مطالعه

[ad_1]

واشنگتن: یک مطالعه جدید نشان داده است که کاهش وزن هیچ مزیتی برای باروری ندارد. یافته های این مطالعه در مجله “PLOS Medicine” منتشر شد. یک مطالعه تصادفی بر روی 379 زن مبتلا به چاقی و ناباروری غیرقابل توضیح نشان داد که تغییرات شدید سبک زندگی که باعث کاهش وزن می‌شود، شانس بیشتری برای بارداری و زایمان سالم نسبت به افزایش فعالیت بدنی بدون کاهش وزن ندارد.

دانیل جی. هایزنلدر، محقق، از مرکز تحقیقات تولید مثل دانشکده پزشکی دانشگاه ویرجینیا، گفت: «ما برای دهه‌ها می‌دانیم که زنان چاق معمولاً برای باردار شدن مشکل دارند.

“به همین دلیل، بسیاری از پزشکان کاهش وزن را قبل از بارداری توصیه می کنند. با این حال، مطالعات کمی وجود دارد که به این موضوع پرداخته است که سبک زندگی سالم – یعنی ورزش – را با ورزش به اضافه کاهش وزن مقایسه کند.”

مطالعه FIT-PLESE، که در 9 مرکز پزشکی دانشگاهی در سراسر کشور انجام شد، شرکت‌کنندگان را به دو گروه تقسیم کرد: نیمی از زنان با استفاده از جایگزین‌های غذایی، داروها و افزایش فعالیت بدنی رژیم غذایی شدید گرفتند. نیمی دیگر به سادگی فعالیت بدنی خود را بدون تلاش برای کاهش وزن افزایش دادند.

پس از اتمام برنامه ها، هر دو گروه سه دور درمان استاندارد ناباروری را دریافت کردند.

زنان در برنامه کاهش وزن به طور متوسط ​​7 درصد از وزن بدن خود را از دست دادند، در حالی که شرکت کنندگان در گروه فقط ورزش معمولاً وزن خود را حفظ کردند.

اما در نهایت بین دو گروه از نظر فراوانی زایمان سالم تفاوت معناداری وجود نداشت.

در مجموع، 23 نفر از 188 زن که برنامه کاهش وزن فشرده 16 هفته ای را تکمیل کردند، به دنیا آمدند. از بین 191 نفری که برنامه تمرینی را کامل کردند، 29 نفر زایمان کردند.

با این حال، برنامه رژیم غذایی فشرده مزایای سلامتی را برای زنانی که آن را تکمیل کردند، ارائه داد.

آنها علاوه بر کاهش وزن، کاهش عمده ای در سندرم متابولیک مشاهده کردند، مجموعه ای از شرایط که خطر ابتلا به مشکلات جدی سلامتی مانند دیابت، سکته و بیماری قلبی را افزایش می دهد.

هایسنلدر و همکارانش بر اساس یافته‌های خود به این نتیجه رسیدند که برنامه کاهش وزن زنان را در مقایسه با ورزش ساده بارورتر یا نتایج زایمان را بهبود نمی‌بخشد.

آنها خاطرنشان کردند که مزایای سلامتی کاهش وزن ممکن است به شانس بهتر باردار شدن تبدیل نشود.

Haisenleder گفت: “کاهش وزن باعث بهبود سلامت متابولیک در این افراد شد. متاسفانه، تغییرات مشاهده شده باعث بهبود باروری نشد.”

ناباروری در این جمعیت همچنان یک مسئله مهم بهداشتی است و برای رسیدگی به این مشکل در آینده به مطالعات بیشتری نیاز دارد.



[ad_2]

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما