چگونه از فروشگاه اینترنتی شکایت کنم؟

پاشایی افزود: در پرونده دیگری، یک کودک تمام عکس های خصوصی و خانوادگی را برای همه ارسال کرده بود براین اساس والدین باید هوشیار بوده و از در اختیار قرار دادن گوشی همراه به فرزندان اجتناب کنند. به گزارش جام جم آنلاین، هفته گذشته بود که پلیس تهران باندی را منهدم کرد که اعضای آن بیش از ۳۰۰۰ حساب اینستاگرام را هک کرده و از کاربران این حسابها مبالغ هنگفتی را اخاذی و کلاهبرداری کرده بودند. در این گزارش قصد داریم شما را با وظایف پلیس فتا آشنا کنیم در ادامه همراه ما باشید. همراه طرح شکایت، شما میتوانید از اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی نیز تخلفات انجام شده از ناحیه فروشگاههای اینترنتی را پیگیری کنید. به این صورت خودرو به پارکینگ دو قبضه منتقل می شود، اما با این تفاوت که خریدار در روز انجام تعویض پلاک به همراه کارشناس خودرو حضور می یابد و با منسوب کردن صدمات خودرو، از شما تقاضای وصول خسارت و یا تقلیل خودرو را دارد که در این راستا تمامی حق و حقوق با وی است.

مسیرهای مختلفی برای طرحشکایت از فروشگاههای اینترنتی پیش روی شاکیان قرار دارد که از آن جمله می توان به طرح شکایت از طریق نیروی انتظامی و طرح شکایت از طریق مراجع قضایی اشاره کرد. مجتبی قهرمانی در گفتگو با میزان اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان در جزیره قشم مبنی کلاهبرداری و اغفال وی توسط یک کلاهبردار سایبری، مأموران انتظامی و کارشناسان پلیس امنیت اطلاعات به دستور مقام قضایی این شهرستان با انجام اقدامات پلیسی و تحقیقات گسترده، موقعیت متهم را شناسایی و در یک اقدام ضربتی و غافلگیرانه وی را دستگیر کردند. از آن جایی ماهیت شکل گیری پلیس فتا، عملیاتی است؛ یعنی به صورت تخصصی نسبت به تامین امنیت تولید و تبادل اطلاعات در فضاهای مجازی و بستر اینترنت کشور و با هدف مقابله با جرایم، پیشگیری و کشف جرم اقدام مینماید، مراجع قضایی نیز معمولا برای انجام تحقیقات لازم در خصوص جرایم اینترنتی، از طریق این یگان زیر مجموعه نیروی انتظامی، مبادرت به ارجاع دستورات قضایی می نمایند.

چجوری پلیس فتا شکایت کنم

ضمنا، نقض حقوق مصرف کننده، نقض قواعد تبلیغ، نقض حقوق علامت تجاری و غیره اگر از سوی فروشگاههای اینترنتی و آنلاین ارتکاب یابد، قابل تعقیب قضایی است. به گفته وی رسیدگی به پرونده های این چنینی ظرافت های خاص قضایی دارد و عموما والدین از فرزندان خود شکایت نکرده و چنانچه بعد از شکایت متوجه می شوند که تخلیه حساب های بانکی، کار فرزندشان بوده است از شکایت خود صرف نظر می کنند. عموما برای این کار چهار روش وجود دارد یکی از این روشها مراجعه به پلیس فتا است که اکثر مردم با این روش آشنایی دارند. به حضور شاکی در دادگاه دیگر نیازی نیست. از بانک بابت مبلغی که پرداخت کردید گواهی بگیرید و در دادگاه طرح دعوی کنید. قطعا برای شما نیز پیش آمده است که برای پرداخت هایتان، نظیر پرداخت قبوض تلفن، قبوض خدماتی مثل آب و برق و گاز، خرید از سایت های فروش اینترنتی، انتقال وجه و… بیشترین جرایم اینترنتی ثبت شده در ایران مربوط به تخلفات مالی و برداشت غیر قانونی از حساب بانکی افراد با دسترسی به رمز 4 رقمی یا رمز دوم آنها از طریق درگاه پرداخت فیشینگ است. به این صورت که یک صفحه اینترنتی توسط ایمیل برای کاربر فرستاده می شود با این هدف که به اطلاعات شخصی وخصوصی کاربر از قبیل: رمز عبور (پسورد)، شماره ملی، شماره حساب بانکی، رمز دوم کارت عابر بانک (رمز اینترنتی)، ۲cvv، تاریخ انقضاء کارت عابر بانک و…

آمارها نشان می دهد حدود ۱۹ میلیون کاربر اینترنت در کشور زیر ۱۸ سال سن دارند، با رشد فناوری اطلاعات و گوشی های هوشمند، جرایم سایبری افزایش یافته است. طاهره خانم سه تا پسر دارد كه با وجود سن بالا هنوز ازدواج نكردهاند. به گزارش ایران آنلاین به نقل از ایرنا، محمدامین ولیزاد افزود: در سه روز اخیر متوسط روزانه ابتلا به کرونا در استان، به ۱۰۳ نفر رسیده در حالی که این رقم در سه روز پیش از آن، ۴۸ نفر بود. برای پیشگیری از آسیب های مربوط بازی های رایانه ای باید از نظام ملی رده بندی سنی بازیهای رایانهای(ESRA) استفاده کنند و در هنگام خرید یا دانلود بازی های رایانهای به نماد ردهبندی سنی بازی توجه کنند و تنها بازی هایی را برای کودکان خود تهیه کنند که از نظر سنی مناسب آنها و مورد تایید بنیاد ملی بازیهای رایانهای باشد. کارشناسان پلیس فتا به والدین توصیه می کنند که در انتخاب نوع بازی رایانه ای و همچنین رده سنی بازی ها نظارت کافی داشته باشد زیرا انزوا یکی از مهم ترین تاثیرات منفی بازی های آنلاین است. به گزارش ایرنا، جانشین فرمانده انتظامی گناوه در این آیین گفت: باتوجه به ورود فضای مجازی به جامعه و انجام فعالیتها در این فضا و جرایم سایبری در سال ۱۳۸۷ دبیرخانه پلیس فتا ناجا کشور و در سال ۸۹ این نهاد بهطور کامل شکل گرفت و فعالیت خود را آغاز کرد.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت چجوری پلیس فتا شکایت کنم نی نی سایت.

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما