چه کسی در ساخت خودروهای بی کیفیت مقصر است؟

[ad_1]

فرارو- اختلاف پلیس و خودروسازان بر سر کیفیت خودروهای داخلی پس از تصادف زنجیره ای بهبهان و باز نشدن ایربگ ها همچنان ادامه دارد. در همین رابطه احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران، درباره حادثه بهبهان و باز نشدن ایربگ خودرو گفت: اکثر خودروهای حادثه دیده دارای ایربگ بودند، اما در این تصادف، ایربگ داشتند. تصادف از عقب به طور کلی عدم آسیب دیدگی خودروهای L90 از جلو باعث از کار افتادن ایربگ آنها شده است. از 15 خودروی پراید، 11 خودرو به دلیل سال ها ساخت فاقد ایربگ بوده اند. که به دلیل برخورد از عقب کار نکرد.”

به گزارش فرارو، نعمت بخش افزود: لازم به ذکر است که اکثر خودروهای حادثه دیده دارای ایربگ بودند اما در این حادثه از پشت تصادف کردند و به همین دلیل ایربگ ها باز نشدند، البته طبق قوانین. اگر سرعت دو خودروی حاضر در تصادف کمتر از 15 کیلومتر باشد، ایربگ آنها باز نمی شود، لازم به ذکر است: «برخی از خودروهای حادثه دیده پس از تصادف خاموش شدند و در حالت عادی ایربگ کار نمی کرد. “

در واکنش به اظهارات نعمت بخش، سرهنگ عین الله جهانی معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور گفت: از اظهارات دبیر انجمن خودروسازان بسیار متعجب هستم، موضوع را دلیل باز نکردن ایربگ بیان کنید؟ خیلی به این معنی است که وقتی یک ماشین از عقب آسیب می بیند، یک ماشین دیگر از جلو به آن برخورد می کند.

جهانی ادامه داد: امید است به جای پاسخ های غیر فنی و غیرمنطقی و به جای سردرگمی افکار عمومی با چنین افکاری، همه به فکر اصلاح و ارتقای عیوب ایمنی و ارتقای کیفی خودروهای ساخت داخل باشیم تا ضمن انجام امور وظیفه ما، “برای ایمنی بیشتر مردم آن را بردارید.”

جنجال بر سر خودروهای بی کیفیت;  مقصر تصادفات فوتی کیست؟چه کسی در ساخت خودروهای بی کیفیت مقصر است؟
امرالله امینی، کارشناس صنعت خودرو گفتگو با فرارو وی با اشاره به اینکه بحث کیفیت خودروهای ساخت داخل تنها به یک مجموعه مربوط نمی شود، گفت: کیفیت فرآیندی است که از یک جا شروع می شود و از جایی دیگر. نکته به پایان می رسد، بنابراین از زمانی که مواد اولیه توسط خودروساز و خودروساز تولید می شود، فرآیند ارزیابی کیفی آغاز می شود، در این خصوص باید توجه داشت که مواد اولیه مورد استفاده در ساخت قطعات خودرو باید از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشد. .

وی افزود: متأسفانه در این زمینه شاهد این هستیم که هم خودروسازان و هم قطعه سازان از کم کیفیت ترین و ارزان ترین قطعات استفاده می کنند، بنابراین یکی از جنبه های موضوع تامین مواد اولیه بی کیفیت است که منجر به به عنوان مثال، کیسه هوای خودرو در آن زمان. عمل نکن در این زمینه قطعه سازانی که برای خودروسازان ایربگ می سازند باید پاسخگو باشند که چرا این ایربگ ها در زمان حادثه کار نکرده اند.

امینی گفت: از سوی دیگر، مشکل استفاده از مواد اولیه نامرغوب تنها در صنعت خودروسازی نیست، بلکه در مورد بازگشت صادرات محصولات کشاورزی از جمله بل نیز وجود دارد. استفاده از سموم و سموم وارداتی. از چین با کیفیت بسیار پایین. بسیاری از مواد اولیه چینی با کیفیت پایین باعث این مشکل شده است.

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی افزود: یکی از حلقه های مفقوده ایمنی صنعت خودرو، بحث کنترل کیفیت و سیستم های بازرسی ساخت است که در ساختار صنعت خودرو و قطعات آن وجود ندارد. یعنی می خواهم بگویم که به مادر توصیه می کنم غیرفعال باشد. پاسخ نمی دهد، بنابراین می توانید ببینید یک زنجیره خودرویی بی کیفیت تولید می کند و تنها یک سازمان یا شرکت در آن مقصر نیست.

وی با اشاره به اینکه آموزش و داشتن نیروی متخصص برای تولید قطعات خودروهای داخلی بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: متاسفانه خودروسازان در این زمینه کار درستی انجام نداده اند و فراتر از نیروی انسانی مازادی که دارند، اما این نیروی مردمی است. تخصص لازم را ندارند، از طرفی می توان گفت که حتی شرکت های خودروسازی نیز نمی توانند در زمینه مونتاژ به خوبی عمل کنند، به دلیل تصادف زنجیره ای در بهبهان، خودروهای مونتاژ شده نیز متحمل خسارت زیادی شدند. ، بنابراین کیفیت ساخت این نوع خودروها حتی اگر به صورت CKD وارد می شد و داخل آن ساخته می شد بالا نبود، اگر نیروی متخصص در شرکت ها داشتیم اصلا چنین مشکلی برای خودروسازان به وجود نمی آید.

کارشناس این صنعت خودرو، وی گفت: انحصار این صنعت یکی دیگر از مشکلاتی است که منجر به ساخت قطعات بی کیفیت می شود. به دلیل انحصاری که برای دو خودروساز بزرگ کشور وجود داشت، آنها مجبور نیستند برای جلب رضایت مشتریان و افزایش سهم بازار، کیفیت محصولات خود را افزایش دهند، در حال حاضر بازار انحصاری دارند، تا زمانی که صنعت خودرو باشد. انحصار شرکت‌های ایرانی خودرو و سایپا، عزم لازم را برای تولید خودروهای باکیفیت، نجات جان مردم و صاحبان خودرو نخواهند داشت.

امینی خاطرنشان کرد: مشکل دیگر در این زمینه وضعیت صنعت خودرو است متاسفانه به دلیل مداخلات مستمر دولت در صنعت خودرو، مدیران سیاسی بدون تخصص و تجربه در این صنعت پیشرو هستند. در این زمینه باید توجه داشت که شرکت های خودروسازی به حیاط خلوت دولت های مختلف تبدیل شده اند. و برای اینکه افراد باتجربه کار کنند، دولت با سیاستمداران به عنوان مدیران صنعت خودرو برخورد می کند که نتیجه آن اکنون می بینید که با تغییر دولت، مدیران نیز تغییر کرده اند، در این شرایط ثبات مدیریت را در این صنعت نمی بینیم. شرکت های خودروسازی

وی افزود: این در حالی است که دولت نسبت به شرکت خودروسازی بی توجهی کرده است، زیرا به دلیل هزینه های گزافی که مدیران سیاسی در شرکت های خودروسازی متحمل می شوند، اکنون دولت نمی تواند به دلیل دولت های مختلف با فشار بر خودروسازان خواستار ساخت سایت های مختلف در کشورهایی مانند ونزوئلا، سنگال و غیره شد که سرمایه خودروسازان را هدر داد و یا در داخل، نمایندگان مجلس درخواست ساخت سایت استانی برای حوزه انتخابیه خود کردند در حالی که چنین زیرساختی موضوعی نداشت. .

امینی اذعان داشت: چنین اقدامی هزینه های سرباری را برای خودروسازان به همراه خواهد داشت و خودروسازان به جای اینکه منابع خود را صرف تحقیق و توسعه برای ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی کنند، تا زمانی که نگاه های سیاسی بر صنعت خودرو حاکم باشد، صرف مسائل دیگری خواهند شد. بله، مشکلات از بین نمی رود، از بین می رود.

وی با اشاره به ویژگی های یک خودرو گفت: مدیری که در جایگاه یک شرکت خودروسازی می نشیند باید فردی قوی، مستقل، توانا، مسئولیت پذیر و در عین حال در موارد مختلف زیر بار حرف های سفارشی باشد. . مدیران باید داشته باشند. نروید، زیرا وضعیت امروز صنعت خودرو تا حدودی ناشی از عملکرد مدیران نالایق و ناکارآمد است. این در حالی است که قوه قضائیه و مجلس همراه با دولت به هیچ وجه به وظایف خود در رابطه با عملکرد مدیران شرکت های خودروسازی عمل نکرده اند و همین امر باعث شده تا همه از بی کیفیتی داخلی صحبت کنند. ماشین ها.

[ad_2]

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما