نیروهای روسیه در مواجهه با “مقاومت مصمم” به سمت کیف پیشروی می کنند.

[ad_1]

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور سرکش گفت که کیف روز شنبه تحت کنترل اوکراین باقی مانده است، زیرا نیروهای روسی حملات خود را از سر گرفتند و پایتخت و دیگر شهرها را با توپخانه و موشک‌های کروز مورد حمله قرار دادند. یک مقام دفاعی ایالات متحده گفت که نیروهای اوکراین در برابر پیشروی سه جانبه روسیه که باعث فرار صدها هزار اوکراینی به سمت غرب و مسدود شدن بزرگراه های اصلی و خطوط راه آهن شده است، “مقاومت بسیار مصمم” نشان می دهند.

زلنسکی در پیامی ویدیویی از خیابان‌های کیف که در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کرد، گفت: “ما مقاومت کرده‌ایم و با موفقیت حملات دشمن را دفع می‌کنیم. نبرد ادامه دارد.” ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، پیش از سپیده دم روز پنج‌شنبه، عملیات نظامی ویژه‌ای را آغاز کرد و هشدارهای غرب را نادیده گرفت و گفت که «نئونازی‌های» حاکم بر اوکراین امنیت روسیه را تهدید می‌کنند.

دیمیتری مدودف، مقام ارشد امنیتی روسیه و رئیس‌جمهور سابق روسیه گفت تا زمانی که پوتین به اهداف پوتین نرسد، عملیات نظامی بی‌امان انجام خواهد شد. این تشدید لفاظی های روسیه زمانی رخ داد که کرملین اعلام کرد که نیروهایش دوباره در حال پیشروی هستند، پس از آن که پوتین در روز جمعه دستور توقف مذاکرات پیش بینی شده را داد که هرگز انجام نشد.

یکی از مشاوران زلنسکی رد مذاکرات کیف را رد کرد اما گفت که روسیه شروط غیرقابل قبولی را در نظر گرفته است. او همچنین گفت که اینکه روسیه حرکت نیروها را متوقف کرده است، صحت ندارد.

حمله روسیه بزرگترین حمله به یک کشور اروپایی از زمان جنگ جهانی دوم است و تهدیدی برای برهم زدن نظم قاره پس از جنگ سرد است.

مدودف گفت تحریم‌های جدید علیه روسیه نشانه ناتوانی غرب در این مناقشه است و او به قطع روابط دیپلماتیک اشاره کرد و گفت که زمان قفل کردن سفارت‌ها فرا رسیده است.

این مقام دفاعی آمریکا گفت که ایالات متحده بیش از 250 پرتاب موشک روسی را مشاهده کرده است که عمدتاً کوتاه برد به اهداف اوکراینی است.

این مقام بدون ارائه مدرک گفت: “ما می دانیم که (نیروهای روسی) پیشرفتی را که می خواستند، به ویژه در شمال انجام نداده اند.

مسکو می گوید مراقب است که سایت های غیرنظامی را هدف قرار ندهد.

رمضان قدیروف، رهبر چچن، از متحدان نزدیک پوتین، روز شنبه گفت که جنگنده های وی نیز در اوکراین مستقر شده اند. وی گفت که نیروهای روسی به راحتی می توانند کیف و سایر شهرهای بزرگ را تصرف کنند اما وظیفه آنها جلوگیری از تلفات جانی است.

پوتین گفته است که باید آنچه را که تهدیدی جدی برای کشورش می نامد را از همسایه کوچکترش حذف کند و آن را به نسل کشی علیه روسی زبانان در شرق اوکراین متهم کند – اتهامی که کیف و متحدان غربی اش آن را به عنوان تبلیغات بی اساس رد کردند.

پایتخت تحت مقررات منع آمد و شد

ویتالی کلیچکو، شهردار کیف، گفت که هیچ حضور نظامی عمده روسیه در پایتخت وجود ندارد، اما گروه های خرابکار فعال هستند. او گفت که از سیستم مترو به عنوان پناهگاه برای شهروندان استفاده می شد و حرکت قطارها متوقف شده است.

کلیچکو، قهرمان سابق بوکس سنگین وزن جهان، گفت 35 نفر از جمله دو کودک در طول شب زخمی شده اند و او از عصر شنبه تا صبح دوشنبه منع آمد و شد را اعمال می کند.

اوکراینی‌ها با صف‌های طولانی برای پول در ماشین‌های نقدی و سوخت در پمپ بنزین‌ها مواجه بودند، جایی که فروش انفرادی عمدتاً به 20 لیتر محدود می‌شود. بسیاری از مغازه‌ها در مرکز شهر تعطیل و خیابان‌ها در بعدازظهر شنبه تا حد زیادی خالی بودند.

سرهی که قبل از منع آمد و شد برای پیاده روی بیرون آمده بود، گفت: «من آنقدر باهوش بودم که حداقل برای یک ماه غذا تهیه کنم. من به سیاستمداران اعتماد نداشتم که این موضوع به صلح خاتمه خواهد یافت.»

اینترفکس به نقل از وزارت بهداشت اوکراین اعلام کرد که تاکنون دست کم 198 اوکراینی از جمله سه کودک در حمله روسیه کشته و 1115 نفر زخمی شده اند. مشخص نیست که آیا این ارقام فقط شامل تلفات غیرنظامیان می شود یا خیر.

اینترفاکس بعداً به نقل از اداره منطقه ای دونتسک در شرق اوکراین اعلام کرد که در اثر گلوله باران روسیه 17 غیرنظامی کشته و 73 نفر زخمی شده اند.
اوکراین، یک کشور دموکراتیک با 44 میلیون نفر، در سال 1991 پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی از مسکو استقلال یافت و می خواهد به ناتو و ناتو بپیوندد.

اتحادیه اروپا، اهدافی که روسیه با آن مخالف است. پوتین می گوید اوکراین یک کشور غیرقانونی است که از روسیه ساخته شده است، دیدگاهی که اوکراینی ها آن را با هدف پاک کردن تاریخ و هویت متمایز خود می دانند.

پناهندگان و اعتراضات

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور ملیتوپل، شهری 150 هزار نفری در جنوب شرقی اوکراین را تصرف کرده اند. مقامات اوکراینی فوراً در دسترس نبودند تا اظهارنظر کنند و بریتانیا در مورد این گزارش تردید کرد.

در صورت تایید، این اولین مرکز مهم جمعیتی خواهد بود که روس ها تصرف کرده اند.

وادیم بویچنکو، شهردار آن در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که شهر ماریوپول، بندری کلیدی در دریای آزوف در جنوب شرقی اوکراین، روز شنبه زیر گلوله باران بی‌امان بود.

او گفت: «آنها مدارس، بلوک های آپارتمانی را گلوله باران می کنند.

پاول سفرناکر معاون وزیر کشور لهستان گفت که از روز پنجشنبه حدود 100000 نفر از اوکراین از اوکراین وارد لهستان شده اند که 9000 نفر از ساعت 7 صبح روز شنبه وارد لهستان شده اند.

کاترینا اسلبورن در حالی که در مرز لهستان منتظر حضور خواهر، عمه و سه فرزندش از خانه خود در بندر اودسا در دریای سیاه اوکراین بود، گفت: «مهمترین چیز این است که مردم زنده بمانند.

30 کیلومتر آخر تا مرز را پیاده رفتند.»

اوکراینی ها همچنین از مرزهای مجارستان، رومانی و اسلواکی عبور می کردند.

اعتراضات علیه جنگ در برلین، برن، لندن، توکیو، سیدنی و دیگر شهرهای جهان برگزار شد.

والری براگار، یک روسی که اکنون شهروند سوئیس است، در تظاهراتی در ژنو گفت: «من اینجا هستم زیرا برای کشور محل تولدم بسیار شرمنده هستم.

این بحران ائتلاف نظامی غربی ناتو را تحریک کرده است، که از یک سری اقدامات برای تقویت جناح شرقی خود خبر داده است.

وزارت دفاع آلمان اعلام کرد که پس از اینکه برلین برخلاف سایر متحدان غربی با انتقاد از ارسال تسلیحات مورد انتقاد قرار گرفت، صادرات 400 نارنجک راکت‌نشین از انبارهای نظامی آلمان در هلند به اوکراین را تصویب کرد.

کشورهای غربی نیز تحریم های جدیدی را علیه روسیه اعلام کرده اند، از جمله قرار دادن بانک های این کشور در لیست سیاه و ممنوعیت صادرات فناوری.

آنها نتوانستند روسیه را از سیستم سوئیفت برای پرداخت های بین المللی بانکی خارج کنند، اما رئیس یک بانک مرکزی در منطقه یورو گفت.
رویترز روز شنبه چنین تصمیمی “فقط موضوع زمان، زمان بسیار کوتاه، روز” بود.

در یکی از اولین نشانه‌های مشهود اعمال تحریم‌ها به دلیل تهاجم، فرانسه روز شنبه یک کشتی باری را در کانال مانش توقیف کرد که با پسر یک رئیس سابق جاسوسی روسیه مرتبط بود.

این تهاجم همچنین بر پیوندهای ورزشی، فرهنگی و دیگر روسیه تأثیر می گذارد. روز شنبه لهستان و سوئد اعلام کردند که تیم های ملی فوتبال آنها در مسابقات مقدماتی جام جهانی مقابل روسیه در ماه آینده بازی نمی کنند.



[ad_2]

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد

تماس با ما