نظرسنجی های UP: کشاورزان در لاخیمپور خری می گویند BJP و SP ما را در کمین گذاشتند، “NOTA” را انتخاب خواهند کرد.

[ad_1]

لاخیمپورخری: کشاورزان لاخیمپورخری که هنوز با حادثه مخوف اکتبر کنار نیامده اند، در نظر دارند از گزینه “NOTA” در نظرسنجی های آتی مجلس استفاده کنند.

آنها ادعا کردند که در حالی که دو حزب سیاسی اصلی در ایالت BJP و حزب سامجوادی (SP) آنها را فریب داده اند، سایر احزاب ناکارآمد هستند.

کشاورزان، که بخش عمده ای از جمعیت منطقه لاخیمپور خری واقع در کمربند ترای را تشکیل می دهند، گفتند در حالی که تصمیم گرفته اند به دلیل قوانین مزرعه ای بحث برانگیز به BJP رای ندهند، نمی خواهند مانند آخیش قبلی از SP حمایت کنند. دولت تحت رهبری یداو مبلغ 2000 کرور روپیه سود قابل پرداخت توسط صاحبان کارخانه نیشکر به کشاورزان را لغو کرده بود.

چندین کشاورز گفتند که در 23 فوریه در صورت لزوم «NOTA» (هیچ یک از موارد فوق) را انتخاب خواهند کرد، زیرا همه احزاب در طول انتخابات به آنها صحبت می کنند اما هیچ اقدام مشخصی برای رسیدگی به شکایات آنها انجام نمی دهند.

Jagpal Dhillon، یک کشاورز در روستای Maraucha واقع در تحصیل Palia در اینجا به PTI گفت که همه احزاب سیاسی BJP، SP، حزب باوجان ساماج و کنگره به آنها تضمین های نادرست می دهند و از آنها به عنوان کالا در طول انتخابات استفاده می کنند.

او گفت که ما هیچ امیدی به هیچ حزب سیاسی نداریم و افزود که BJP باید بیشترین بار حادثه تیکونیا 3 اکتبر را متحمل شود.

در 3 اکتبر، هشت نفر، از جمله چهار کشاورز، در جریان اعتراضات کشاورزان در روستای تیکونیا در لاخیمپور خری در خشونت کشته شدند. آجی میشرا تنی، آجی میشرا تنی، وزیر کشور در امور خانه، به عنوان متهم اصلی نام برده می شود و در زندان به سر می برد.

کوال سینگ که به همراه دو برادرش 45 جریب زمین در پالیا دارند، می‌گوید کشاورزان فراموش نمی‌کنند که چگونه دولت قبلی آخیلش یاداو از سود 2000 کرور روپیه‌ای که کشاورزان نیشکر حق دریافت آن را از صاحبان کارخانه داشتند، چشم پوشی کرد.

او گفت که وضعیت کشاورزان تحت رژیم BJP بدتر شد، رژیمی که از قضا وعده داده بود درآمد ما را دو برابر کند.

طبق دستور کنترل نیشکر سال 1966، در صورت عدم پرداخت بهای معوقه نیشکر در مدت 14 روز، صاحبان کارخانه های قند باید سود 15 درصدی را به کشاورزان بپردازند. با این حال، دولت SP از این مبلغ بهره صرف نظر کرد که به دلیل اینکه صنعت در حال گذراندن فاز ناب است، به حدود 2000 کرور روپیه افزایش یافت.

سینگ در پاسخ به این سوال که در انتخابات آینده از چه کسی حمایت خواهد کرد، گفت: ما هیچ امیدی به BJP یا SP نداریم. بقیه احزاب معنایی ندارند. تعداد زیادی از کشاورزان موافق خودداری از رای دادن هستند. اما در صورت نیاز دکمه NOTA را فشار می دهیم.

VM Singh، رئیس Rashtriya Kisan Mazdoor Sangathan، ادعا کرد که SP و BJP کشاورزان را فریب داده اند.
اتحاد SP-Rashtriya Lok Dal و BJP کشاورزان را فریب می دهند. او به دنبال این بود که بداند چرا باید از هر یک از آنها حمایت کنیم.

حدود 75 درصد از کشاورزان منطقه لاخیمپور کهری نیشکر کشت می کنند. نه کارخانه قند که توسط سازمان‌های تعاونی و بخش خصوصی اداره می‌شوند، حدود 15 لک کوینتال نیشکر را در اینجا خرد می‌کنند.

آنجانی دیکسیت، رهبر کشاورز، که نیشکر کارخانه گلا را در اینجا تامین می کند، گفت که کارخانه های شکر در این ولسوالی فقط تا 6 فوریه سال گذشته به کشاورزان پول پرداخت کرده اند.

“تاکنون کارخانجات قند به ما پول نداده اند. قبلاً دولت اس پی به کشاورزان توجهی نمی کرد. امروز آخیش یاداو (در جریان کمپین آنا سنکالپ) می گوید که در کنار کشاورزان است.

سپس نارندرا مودی قول هایی داد. او گفت که حزبش تضمین خواهد کرد که ما حقوق خود را پرداخت کنیم. او گفت که پنج سال بعد، نگرانی های ما برطرف نشده است.

دیکسیت گفت به دلیل عدم پرداخت بدهی های معوقه نیشکر، کشاورزان در باتلاق بدهی گیر کرده اند.

بچه های ما نمی توانند درس بخوانند و ازدواج کنند. قوه قضاییه تنها راه حل باقی مانده است. او گفت نمی دانم به چه کسی رای بدهم. سوخدف سینگ، رئیس سابق انجمن توسعه نیشکر تعاونی، پالیا کالان، گفت که نیشکر در 44 منطقه اوتار پرادش کشت می شود.

44 کارخانه قند در ایالت وجود دارد که 22 کارخانه خصوصی هستند. او گفت که این کارخانه های قند در مدت دو سال 12000 کرور روپیه به کشاورزان بدهکار هستند.

تلویزیون زنده



[ad_2]

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما