لیبل زن چیست؟! آشنایی با انواع دستگاه لیبل زن نوین برچسب

ممکن است یک خریدار سرعت چاپ برایش بسیار پر اهمیت باشد، یا فرد دیگری کیفیت و دقت چاپ برایش از اهمیت ویژه ای برخورد باشد. امروزه عموماً با توجه به سرعت و دقت چاپ بالایی که لیبل پرینترهای حرارتی غیرمستقیم دارند ، کمپانی ها معتبر سازنده این نوع پرینترها ، مدل های جدید خود را فقط با تکنیک غیرمستقیم تولید می کنند. پرینتر لیبل زن (label printer)، نوعی از پرینتر با کاربردی خاص است. این نوع پرینتر، برای چاپ کردن لیبل (label) یا همان برچسب شامل مثل انواع بارکد و تگ روی برچسب‌های خود-چسب، روی مقوا، ورقه‌های رولی و …

پرینترهای صنعتی برای چاپ کردن در حجم بالا و به صورت پیوسته طراحی شده‌اند.

برای راهنمایی بیشتر از خرید لیبل پرینتر و مشاوره با کارشناسان بخش فروش مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا در تماس باشید و از خدمات مشاوره رایگان قبل از خرید بهره‌مند شوید. در هنگام خرید لیبل پرینتر، همانند محصولات دیگر باید نکاتی را در نظر بگیرید که در انتخاب آن به شما بسیار کمک خواهد کرد. انواع صنعتی این دستگاه در حالات مختلفی در اختیار تولیدکنندگان و مصرف کنندگان قرار داده می شود.

  • به علاوه، این نوع پرینتر لیبل زن باید بتواند شرایط سخت صنعتی مثل شرایط محیطی کارخانه‌ها، انبارها و مراکز توزیع را تحمل کند.
  • به عبارت دیگر لیبل حاوی اطلاعاتی است که توسط آن می توان نوع کالا را شناسایی کرد، که معمولاً بصورت بارکد های تک بعدی و دو بعدی می باشد.
  • شاید در مجموع به توان گفت عمر لیبل پرینترهای حرارتی غیر مستقیم ، بسیار بیشتر از لیبل پرینترهای حرارتی مستقیم است.
  • لیبل پرینتر (Barcode Label Printer)  یکی از تجهیزات مهم برای پیاده سیستم انبار داری مبتنی بر بارکد است.
  • پرینتر حرارتی، یکی از مهم‌ترین محصولات برای چاپ انواع فیش و لیبل است که در رستوران‌ها، کافه‌ها، باجه‌های نوبت‌دهی و …

ناگفته نماند که علاوه بر تکنولوژی های نامبرده شده فوق، چاپ بصورت جوهری نیز یکی دیگر از روش های چاپ لیبل ها می باشد که البته مدت زمانی است دیگر از نمایندگی بیکسلون آن ها استفاده نمی شود. این نوع لیبل از انواع لیبل حرارتی می باشد که با حرارت دیدن خود را به شکل ظرف در می آورد و در واقع با حرارت جمع می شود .

خرید لیبل پرینتر

لیبل زن یا پرینتر چاپ لیبل دستگاهی است که قادر بوده انواع لیبل‌ها و بر چسب‌‌ها را چاپ کند.

لیبل زن

البته اینکار را می توان با پرینترهای معمولی انجام داد ولی در چاپ در تیراژ بالا و روزانه این دستگاه لیبل زن است که بکار می آید. این دستگاه از رول لیبل خام و ریبون برای چاپ مداوم و سرعت بالا استفاده می کند و تنها مواد مصرفی آن همین دو قلم می باشد که توسط آوند پرینتر تامین می شود. به طور خلاصه می توان گفت که لیبل یا همان برچسب، کاغذهایی است که توسط پرینتر مخصوص خود لیبل پرینتر (که به آن دستگاه لیبل زن یا چاپگر لیبل نیز گفته می شود) چاپ شده و بر روی کالا درج می شود. لیبل پرینتر های صنعتی به ویژه برای محیط های صنعتی و آلوده طراحی و ساخته شده اند.

چاپگر لیبل و بارکد رومیزی گودکس EZ-120

یا در مواردی که به عنوان مثال بسته بندی مربوطه در محیط مرطوب نگه داری می شود و رطوبت باعث از بین رفتن لیبل کاغذی می گردد، این لیبل بسیار مناسب‌ تر است. این لیبل دوام فوق‌ العاده بالایی دارد و از کیفیت خاصی برخوردار است.

عملکرد این دستگاه بر اساس تیره شدن رنگ کاغذ خروجی از پرینتر می باشد هد موجود در دستگاه چاپگر حرارتی مستقیم از طریق دستگاه کنترل ریزپردازنده سرد می شود. این نوع از پرینتر قدیمی می باشد در ابتدا برای ماشین های فکس و کپی مورد استفاده قرار گرفت سپس از این پرینتر برای چاپ لیبل استفاده شد. کار کردن با دستگاه چاپگر حرارتی مستقیم در مقایسه با سایر دستگاه های چاپگر آسان تر می باشد زیرا ابزار این دستگاه برخلاف سایر چاپگرها نیازی به تعویض ندارد.

برای مشاوره در این زمینه می توانید با کارشناسان رای دانا مشورت کنید. آموزش کار با لیبل زن یا label machine اصلا کار سختی نیست و به راحتی می توانید نحوه استفاده از آن را یاد بگیرید.

وجود لیبل بر روی محصولات در واقع حکم شناسنامه محصول مورد نظر را دارد. خرید آنلاین یکی از روش‌های مدرن برای خرید کالا و محصولات در دنیای امروز است که در زمان و هزینه کاربر بسیار صرفه جویی خواهد شد. کیومیتا به عنوان مرجع تخصصی فروش تجهیزات فروشگاهی از جمله لیبل پرینتر، تنوعی از کالا را در این زمینه به صورت آنلاین برای مشتریان عرضه نموده و با ارائه مشخصات تخصصی و فنی و همچنین نظرات خریداران، ثبت و سفارش را به راحتی ممکن ساخته است.

رویه این فعالیت به صورت تمام اتوماتیک صورت می گیرد و نیازی به دخالت دست ندارد. لیبل زن های صنعتی معمولا در انتهای خط تولید و بعد از فرآیند بسته بندی قرار می گیرند و به عنوان دستگاه های نهایی یک خط تولید شناخته می شوند. یکی دیگر از انواع لیبل زن که در حوزه بسته بندی های صنعتی دارای کاربرد های بسیار بالایی می باشد، دستگاه لیبل زن یا لیبل چسبان صنعتی می باشد.

با استفاده از یک پرینتر لیبل زن، شما قادر خواهید بود لیبل‌ها را برای محصولات، مرسولات، آرشیو اسناد و بسیاری از کاربردهای دیگر چاپ کنید. پرینترهای صنعتی برای چاپ کردن در حجم بالا و به صورت پیوسته طراحی شده‌اند.

علاوه بر صنعت غذا، شما می‌توانید در فروشگاه‌های مختلف محصولاتی را ببینید که بر روی آن‌ها با استفاده از دستگاه لیبل زن، لیبلی چسبانده شده و برخی از اطلاعات مربوط به کالا را به خریداران می‌دهد. لیبل پرینتر های تالی داسکام ساخت کشور آلمان می باشند که با توجه به جنس بدنه ، قطعات و پرینت هد آن ها از کیفیت ساخت فوق العاده خوبی برخوردار هستند.

همچنین باید بگوییم که فونت و همچنین فریم  ها در خرید دستگاه بسیار مهم هستند حتما به این موضوع در هنگام خرید بسیار دقت نمایید. قیمت این دستگاه را در سایت‌ های مختلف بررسی نمایید تا از حدود قیمت آن باخبر شوید.

لیبل پرینتر بیکسولون مدل TX403 + گارانتی ۱۸ ماهه+_

البته شرکت تالی داسکام به طور جداگانه پرینترهای صنعتی و رومیزی نیز تولید می کند. لیبل پرینترهای نیمه صنعتی نسبت به پرینترهای لیبل زن رومیزی ابعاد بزرگتر و وزن سنگین تری دارند، همچنین قدرت چاپ بیشتری نیز دارند. این چاپگرها می توانند در طول روز حدود 20 الی 30 هزار لیبل پرینت کنند. در خطوط تولید و همین طور بسته بندی دستگاه لیبل زن اتوماتیک یکی از امکانات خیلی مهم و کاربردی به حساب می آید.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید، تحقیقات دقیقی انجام دهید و با مدل‌ها و برندهای مختلف آشنا شوید تا پرینتر لیبل زنی را که مناسب نیازهای شما می‌باشد، انتخاب کنید. در چاپ حرارتی ما نیاز داریم که میکرو سوزن ها داغ شوند و فرآیند انتقال ریبون را انجام دهند. اما در پرینترهای جوهر افشان مستقیماً جوهر پاشیده می شود و سرعت چاپ آن بیشتر است.

به عنوان نمونه، برخی از دستگاه‌ها به واسطه اندازه کوچکتر خود فقط می‌توانند لیبل‌ها یا فیش‌هایی با عرض بسیار پایین را چاپ کنند، در حالی که برخی از مدل‌ها قادر به چاپ لیبل‌های بزرگ یا دسته‌ای هستند. محصولاتی که امکانات بالاتری دارند، مانند چاپگر حرارتی بلوتوثی، قیمتی به‌مراتب بیشتر نیز دارند.

در صورتی که پرینتر لیبل زن فروشگاهی از روش حرارتی استفاده کند حتما باید از هد پرینتر مراقبت ویژه داشته باشید و در هر بار تعویض ریبون آن را حسابی تمیز کنید. همچنین این شرکت با در اختیار داشتن کادری مجرب خدمات پس از فروش مجاز ماشین های اداری، لپ تاپ، کامپیوتر و نیز علاوه بر خدمات ذکر شده کار ریکاوری و بازیابی اطلاعات انواع هارد کامپیوتر و سرور را توسط متخصصین خود انجام می پذیرد.

شما می‌توانید با استفاده از دستگاه لیبل زن، تعداد زیادی از اجناس را در مدت‌زمان کوتاهی، اتیکت بزنید؛ این کار به‌راحتی انجام می‌شود و نیاز به داشتن مهارت خاصی ندارد.

  • این نوع پرینتر لیبل زن نیازمند استفاده از نوارهای کربنی در انواع مومی یا رزینی است.
  • انبار آنلاین نرم افزار انبارداری تحت وب در تلاش است مسیر خرید سخت افزار های مربوط به انبار را با معرفی مراکز فروش تخصصی آسان کند.
  • نوع یک آن لیبل‌ هایی است که با استفاده از چسب مایع بر‌روی بسته بندی محصولات و مواد غذایی چسبانده می ‌شود و نوع دیگر لیبل‌ هایی است که در کارخانه‌ ها با استفاده از پرس و همین‌ طور فشار بر روی بسته بندی‌ های مختلف چسبانده می شوند.
  • در این متن به شما اطلاعاتی راجع به دستگاه لیبل زن داده شد و اکنون می‌توانید با در نظر گرفتن نیاز خود، یکی از انواع این دستگاه را تهیه کنید و در حرفه‌ی خود از آن استفاده کنید.
  • در سایت های متعدد آموزش کار با label machine به صورت های مختلف توضیح داده شده است.
  • بسیاری از لیبل پرینترها از یک سنسور استفاده می‌کنند که فاصله، درز، خط یا سوراخ‌های بین لیبل‌ها را مشخص کند تا از ثبت محدوده چاپ به وسیلهٔ ابزار نشانگر اطمینان حاصل کنند.

این دستگاه را می‌توان عمدتا در جهت اتیکت زدن محصولات در تعداد زیاد مورد استفاده قرار داد.

این نوع از چاپگرها برای محیط های اداری ، آزمایشگاهی ، فروشگاهی و صنعتی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. از لیبل های تولید شده در این دستگاه ها می توان برای آزمایشگاه ها ، طلافروشی ها ، اجناس و کالاها ، فرودگاه ها، اداره پست ها ، ماشین های حمل بار و… چاپگر انتقال حرارتی غیر مستقیم از لحاظ عملکرد کاملا مشابه چاپگر انتقال حرارتی مستقیم می باشد و تفاوت آن در این است که در این نوع از چاپگر از ریبون باری چاپ استفاده می شود. این نوع از چاپگرها از ریبون های نازک استفاده می کنند و تقریبا بر روی هر نوع کاغذی قابل چاپ می باشد.

برای خرید لوازم مصرفی لیبل پرینتر اعم از ریبون می توانید به صفحه ریبون لیبل پرینتر مراجعه کنید. تمامی محصولات اداریز کالا دارای ضمانت هستند و شما می توانید با خیال راحت اقدام به خرید محصولات ما کنید.

در میان این برندها پرینترهای لیبل زن Zebra گران ترین و پرینترهای لیبل زن TSC ارزان ترین هستند.

لیبل پرینتر‌‌ها به سه دسته رومیزی، قابل حمل و صنعتی دسته بندی می‌شوند که هر کدام با توجه به کارایی و قابلیت‌های خود در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. توانایی چسباندن لیبل بر روی انواع مختلف ظروف از جمله قابلیت های بسیار پرکاربرد این سری از ماشین آلات صنعتی می باشد که در نوبه خود بی نظیر است. در حالت کلی این دسته از ماشین آلات، مناسب خط تولید های پر تیراژ می باشند و باید در محیط هایی با حجم بالا مورد استفاده قرار گیرند. اینکه برچسب شما نهایتا در چه ابعاد و با چه سایزی تولید می شود، نکته دیگری است که باید به آن توجه کنید.

لیبل زن

مواردی که استفاده از لیبل در آن ها کاربرد دارد شامل بانک ها ، فروشگاه ها ، رستوران ها ، داروخانه ها و موسساتی که به صورت تجاری و یا حتی به صورت اداری نیز هستند استفاده می شوند. پورت های موجود در label machine باعث شده که در هر مکانی که هستید این امکان برای شما وجود دارد که از دستگاه لیبل زن استفاده نمایید. چاپ لیبل رول به این صورت است که لیبل ها و یا برچسب های مورد نظر در تعداد بسیار زیادی رول شده اند و توسط دستگاه مورد نظر بر روی محصولات و یا مواد غذایی چسبانده می شوند.

لیبل زن

در ادامه به مشکلاتی که در پرینتر لیبل زن وجود دارد اشاره می کنیم. قیمت تمام اتوماتیک این دستگاه نسبت به لیبل زن پشت چسب دار بسیار بالاتر می باشد . حقیقتی که درباره‌ی دستگاه لیبل زن وجود دارد، این است که شما می‌توانید انواع مختلفی از آن را در طرح‌ها و مدل‌های مختلف مشاهده کنید که برخی از آن‌ها امکانات بیشتری نسبت به مدل‌های دیگر دارند.

لیبل زن

برای اطلاع از قیمت لیبل پرینتر و محصولات ناموجود می‌توانید با فروشگاه اینترنتی کیومیتا تماس بگیرید تا کارشناسان شما را در  این زمینه راهنمایی کنند. کاروپک بزرگترین شرکت ماشین آلات و دستگاه های صنعتی در ایران که با برخورداری از بهترین و باکیفت ترین انواع دستگاه های بسته بندی و ارائه تمامی انواع با بهترین قیمتگذاری، توانسته است رضایت تمامی مشتریان خود را جلب نماید.

از برند‌‌های معروف که به تولید این چاپگر‌‌ها پرداخته‌اند می‌توان به لیبل پرینتر برادر، بیکسلون، هانی ول، میوا، زبرا، دلتا، اس ان بی سی، اپسون، اچ پی آر تی و جولی مارک اشاره کرد. همه چاپگر‌های بارکد همانند هم تولید شده‌اند اما بعضی مدل‌‌ها مقاوم‌تر بوده که بیشتر برای مشاغل صنعتی و پر خطر مورد استفاده قرار می‌گیرد و مدل‌‌های دیگری نیز وجود دارند که برای مصارف اداری که برخی قابل حمل بوده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این روش در مقایسه با رویکرد قبلی، به‌مراتب راحت‌تر بوده و نیازی به جوهر یا ریبون نیز ندارد. باید توجه داشت که طول عمر لیبل‌های چاپ‌شده با این دستگاه‌ها، حداکثر 6 ماه بوده و گزینه‌ای عالی برای فیش‌ها یا لیبل‌های یک‌بار مصرف به حساب می‌آیند. در میان مدل‌های پرفروش چاپگر حرارتی، TP-1200 و TP-UNW میوا دو گزینه حرفه‌ای با توانایی بسیار عالی در چاپ انواع فیش‌ها هستند. گفتنی‌ست عمر هد بسته به مدل می‌تواند به بیش از 150 کیلومتر نیز برسد و لازم است کاربران، فیش پرینتر های حرارتی را به صورت جداگانه تهیه کنند.

حالات تخت، اتوماتیک، گرد، نیمه اتوماتیک و برخی دیگر از حالات، از جمله انواع لیبل زن صنعتی می باشند که ئر کسب و کار های پیر تیراژ مورد استفاده قرار می گیرند. فروشگاه آنلاین ماشین های اداری ، قیمت و خرید کارتریج و پرینتر .فروش انواع قطعات و لوازم مصرفی پرینتر های لیزری و جوهرافشان.

فونت و همین طور فریم ها در label machine بسیار مهم هستند حتما به این موضوع در هنگام خرید بسیار دقت نمایید. Label machine در رنگبندی های مختلف تولید و در سطح بازار به فروش می رسد. قیمت این دستگاه را در سایت های مختلف بررسی نماید تا از حدود قیمت آن با خبر شوید.

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما