صنعت فیلم آلبرتا آماده اقدام پس از پایان اعتصاب SAG AFTRA Globalnews.ca

برای اولین بار در شش ماه گذشته، نه بازیگران هالیوود و نه نویسندگان آن اعتصاب نمی کنند.

این به دنبال اعلام اواخر روز چهارشنبه مبنی بر اینکه انجمن بازیگران تلویزیون و رادیو آمریکا (SAG-AFTRA) با اتحاد تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون (AMPTP) به توافق رسیده است و در نیمه شب به اعتصاب خود پایان می دهد.

خبر پایان اعتصاب بازیگران که به پایان اعتصاب انجمن نویسندگان آمریکا در پایان سپتامبر اضافه شد، مایه خوشحالی کارگران سینما و تلویزیون در آلبرتا شد.

تریسی گراهام، طراح لباس کالگری با IATSE Local 212، پنجشنبه گفت: “ما بسیار هیجان زده هستیم.”

گراهام روی تولیداتی در منطقه کلگری مانند Ghostbusters: Afterlife در سال 2021 و The Revenant در سال 2015 کار کرده است.

1:47 صنعت فیلم آلبرتا می خواهد پس از پایان اعتصاب بازیگران به سینما بازگردد

گراهام گفت که شش ماه گذشته برای او و همکاران سینمایی‌اش سخت بوده است، اما این اقدام کاری را “ضروری” خواند زیرا مذاکرات به سمت فناوری سرگرمی نسل بعدی مانند استریم، هوش مصنوعی و شبیه‌سازی دیجیتال روی می‌آورد.

داستان در زیر آگهی ادامه دارد

او گفت: «خیلی خوشحالم که منتظر ماندند تا نتایج مورد نیاز ما را بگیرند.

یکی از بازیگران محلی که تاکنون تماس چندانی از سوی نماینده خود دریافت نکرده است، گفت: اخبار مربوط به این قرارداد آزمایشی در جامعه فیلمسازی مورد استقبال قرار گرفته است.

دانیل لیبمن گفت: «به محض اینکه این اعلامیه منتشر شد، باور کنید، همه بسیار هیجان زده بودند که سال آینده اینجا در کلگری چگونه خواهد بود.

لیبمن اخیراً در زیر آسمان کار کرده است که فیلمبرداری آن در دسامبر گذشته در آلبرتا به پایان رسید و اندرو گارفیلد در مینی سریال درام جنایی واقعی بازی کرد.

1:43 پایان اعتصاب بازیگران هالیوود چه تاثیری بر صنعت فیلم بی سی خواهد داشت؟

“معمولاً می‌توانید بگویید که اوضاع چگونه پیش می‌رود، چند وقت یک‌بار نمایندگان با ممیزی تماس می‌گیرند. و قطعاً برای پروژه‌های آمریکایی – بسیار بسیار آرام بوده است.”

داستان در زیر آگهی ادامه دارد

آلبرتا چندین سال پرفروش برای تولید در استان دیده است.

لوک آزودو، مدیر هیئت مدیره توسعه اقتصادی کلگری، افزود: «بزرگترین سال در اینجا 560 میلیون دلار بود که از 500 میلیون دلار در سال 2021 (و) 2022 کمتر است.

او انتظار دارد سال 2023 حدود نیمی از این ارزش ها باشد.

دامیان پتی، رئیس IATSE Local 212، گفت که 1300 عضو او در کلگری که در پشت صحنه کار می کنند، بیکار شده اند و ده ها میلیون دلار دستمزد را در نتیجه اعتصاب از دست داده اند. اما او خوشبین است که پس از افزایش تولید، صنعت محلی می تواند بهبود یابد.

0:40 SAG-AFTRA، استودیوهای هالیوود به توافقی آزمایشی برای پایان دادن به اعتصاب بازیگران دست یافتند

در حال حاضر روند

  • شهردار 23 ساله کبک شهر خود را از طریق آتش سوزی های جنگلی شبانی کرد. اکنون او در حال بازنشستگی است

  • پدر و کودکی در تیراندازی “جدی و هدفمند” در مجتمع تجاری در جنوب شرقی ادمونتون کشته شدند

وی گفت: ما در موقعیت خوبی برای بازسازی هستیم. “ما پتانسیل قوی داریم. دلار کانادا، محرک رقابتی و قابلیت کمی در صحنه های صوتی ما وجود دارد. و تا آنجا که من می توانم بگویم، ما افراد زیادی را در طول اعتصاب از دست ندادیم، که خبر خوبی است.

داستان در زیر آگهی ادامه دارد

ما در آخر هفته جلسه ای داشتیم و من با 150 نفر از اعضای خود ملاقات کردم و آنها آماده بازگشت به کار هستند.

پتی گفت که تاثیر مالی تولید فیلم و تلویزیون فراتر از بازیگران و اعضای گروه است.

نه تنها اعضای ما، که بسیاری از آنها صاحبان مشاغل کوچک هستند، مغازه‌ها و فروشگاه‌های پوشاک را تزئین می‌کنند، بلکه هتل‌ها و رستوران‌های اجتماعی بزرگ‌تر و تامین‌کنندگان تجهیزات و فروشگاه‌های سخت‌افزار، مزایای زیادی را می‌بینند، و ما این را در سال های اخیر،” او گفت. گفت «صدها میلیون دلار از طریق این صنعت وارد اقتصاد ما می شود. امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.»

پتی و آزودو انتظار بازگشت فوری به قدرت کامل را ندارند، زیرا روز شکرگزاری در ایالات متحده و تعطیلات زمستانی در حال نزدیک شدن است.

و با توجه به معمای پیچیده لجستیکی که تولید چند میلیون دلاری است، بازگشت به حالت کامل زمان می برد.

“این یک سوئیچ نیست و برو. آزودو گفت: این تولید در برخی موارد از صفر شروع می شود و در برخی موارد می تواند ادامه یابد و از جایی که متوقف شده است ادامه یابد. امیدواریم بخشی از این تولید همچنان در سال مالی جاری تکمیل شود.»

این امر پس از رای کمیته ملی SAG-AFTRA و اعضای آن به تصویب توافقنامه آغاز خواهد شد.

داستان در زیر آگهی ادامه دارد

لیبمن گفت که اجراکنندگان شمال مرز به جزئیات این قرارداد توجه زیادی دارند و اتحادیه هنرمندان فیلم، تلویزیون و رادیو کانادا (ACTRA) باید سال آینده وارد مذاکرات مشابهی شود.

او گفت: «همه بسیار نگران هستند که عبارتی را ببینند که باید مورد مذاکره و مذاکره مجدد قرار گیرد تا افراد در کانادا شرایط کاری یکسان و اطمینان یکسانی در مورد چیزهایی مانند هوش مصنوعی و جریان داشته باشند.

– با فایل های Associated Press

© 2023 Global News، بخشی از Corus Entertainment Inc.

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما