جو بایدن خطاب به زلنسکی: آمریکا به هرگونه تجاوز بیشتر روسیه «سریع و قاطعانه» پاسخ خواهد داد.

[ad_1]

واشنگتن: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه (13 فوریه 2022) به همتای اوکراینی خود، ولودیمیر زلنسکی، گفت که اگر روسیه گام های بیشتری برای تهاجم بردارد، ایالات متحده “سریع و قاطعانه” پاسخ خواهد داد.

بر اساس گزارش کاخ سفید، بایدن در یک تماس تقریباً یک ساعته با زلنسکی از کمک ایالات متحده به اوکراین برای هرگونه تجاوز بیشتر روسیه اطمینان حاصل کرد.

رئیس جمهور بایدن تصریح کرد که ایالات متحده به همراه متحدان و شرکای خود به هر گونه تجاوز بیشتر روسیه به اوکراین به سرعت و قاطعانه پاسخ خواهد داد. دو رهبر بر اهمیت ادامه دیپلماسی و بازدارندگی در پاسخ به روسیه توافق کردند. در گزارش کاخ سفید آمده است: افزایش نظامی در مرزهای اوکراین.

این تماس در بحبوحه هشدارهای آمریکا مبنی بر اینکه حمله روسیه به اوکراین ممکن است در همین هفته اتفاق بیفتد، مطرح شد.

یک مقام ارشد اوکراینی گفت زلنسکی مجدداً خواستار ارائه حمایت نظامی و مالی بیشتر از اوکراین شد و از بایدن خواست هر چه زودتر از اوکراین بازدید کند. مقامات آمریکایی گفتند که سفر بایدن به اوکراین بسیار بعید است.

این مقام که در جریان این گفتگو قرار گرفته بود، به سی ان ان گفت که زلنسکی از این تماس استفاده کرد تا آنچه را که این مقام به عنوان «ایده های مشخص برای کاهش تهدید روسیه برای اوکراین» توصیف کرد، مانند ارائه حمایت نظامی بیشتر به اوکراین، از جمله تسلیحات پیشرفته تر، پیشنهاد دهد.

به گفته این مقام، زلنسکی همچنین به بایدن بر نیاز به یک بسته مالی قابل توجه برای اوکراین تاکید کرد.

این مقام به سی ان ان گفت که رهبر اوکراین به همتای آمریکایی خود تاکید کرد که حمایت اقتصادی قوی – به قول این مقام – “به پوتین نشان می دهد که غرب در کنار اوکراین ایستاده است و تاثیر تشدید تنش های پوتین هیچ ثمری نخواهد داشت.”

به گفته این مقام اوکراینی، زلنسکی از بایدن خواسته است که در اسرع وقت به اوکراین سفر کند، اما هیچ پاسخ مثبتی از سوی بایدن دریافت نشده است. مقامات آمریکایی گفتند که سفر بایدن به اوکراین بسیار بعید است.

هنگامی که سی‌ان‌ان برای اظهارنظر در تماس بود، یکی از مقامات کاخ سفید اشاره کرد که کمک‌های امنیتی به اوکراین ادامه دارد، بر محموله‌ها در هفته‌های اخیر تاکید کرد و گفت که دولت در بحبوحه افزایش نظامی روسیه در حال بررسی «حمایت‌های کلان اقتصادی اضافی برای کمک به اقتصاد اوکراین» است.

یک مقام ارشد اوکراینی در آن زمان به سی ان ان گفت، بایدن و زلنسکی آخرین بار در ژانویه صحبت کردند و «به خوبی پیش نرفت»، در میان اختلاف نظرها بر سر «سطوح خطر» حمله روسیه.

آخرین تماس آنها روز یکشنبه یک روز پس از آن انجام شد که بایدن طی تماسی به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هشدار داد که در صورتی که پوتین تصمیم به حمله به اوکراین بگیرد، ایالات متحده و متحدانش “قاطعانه پاسخ خواهند داد و هزینه های سریع و شدید” را به روسیه تحمیل خواهند کرد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی بایدن روز یکشنبه هشدار جدی داد مبنی بر اینکه ایالات متحده معتقد است روسیه می تواند در این هفته به اوکراین حمله کند، اما همچنان امیدوار است که دیپلماسی پیروز شود.

سالیوان به جیک تاپر از سی‌ان‌ان در «وضعیت اتحادیه» گفت که نیروهای روسیه در مکانی هستند که می‌تواند قبل از پایان بازی‌های المپیک زمستانی پکن که در 20 فوریه به پایان می‌رسد، تهاجم صورت گیرد.

به گفته یک مقام دولت، ایالات متحده تخمین زده است که روسیه بیش از 100,000 سرباز در نزدیکی مرز اوکراین دارد که هزاران نفر فقط در این هفته به آن اضافه شدند.

از روز شنبه، ایالات متحده برخی از نیروهای خود را از اوکراین خارج کرد و دستور تخلیه اکثر کارکنان سفارت خود را در روز شنبه به دلیل نگرانی از تهاجم احتمالی روسیه صادر کرد.

سالیوان گفت سفارت ایالات متحده در اوکراین “آماده است تا این کاهش را تکمیل کند … در صورت لزوم.”

تلویزیون زنده



[ad_2]

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما