ترس و انتظار در بازار

[ad_1]

فرارو- در حالی که این روزها بورس با افت شدیدی روبه‌رو می‌شود، بسیاری از فعالان بورس با تکیه بر حمایت یک میلیون و 240 هزار واحدی، شاهد بازدهی بازار از این نقطه هستند، اما به گفته برخی کارشناسان بورس، در صورت بازدهی، این موضوع موقتی و فقط در محدوده نوسان بوده و با توجه به شرایط موجود، بازار سهام به روند نزولی باز خواهد گشت.

به گزارش فرارو، حمید میر معینی کارشناس بورس با اشاره به اینکه با وجود همه جذابیت های این روزهای بورس، خریداران تمایلی به ورود به بازار ندارند، گفت: این روزها با وجود همه جذابیت های موجود در بورس، خریداران تمایلی به ورود به بازار ندارند. فرارو وی گفت: مهمترین دلیل این امر مربوط به ابهامات ناشی از توافق احتمالی برجام است زیرا در حال حاضر وضعیت برجام نامشخص است و بسیاری از سرمایه گذاران نیز ترجیح می دهند تا زمان نهایی شدن توافق در بازار حضور نداشته باشند. این کار خیلی بالاست.

وی افزود: به عبارت دیگر بسیاری از مردم ترجیح می دهند با خیال راحت به بازار بازگردند، زیرا در صورت عدم توافق، عواقب اختلال در این موضوع بسیار زیاد خواهد بود و بازارهای مالی با رکود قابل توجهی مواجه خواهند شد. پس از توافق، بخشی از پتانسیل درآمدی خود را در فضا از دست می دهند، اما به جای انجام این کار در یک محیط پرخطر، با یک ذهنیت جمعی در بازار حضور داشته باشند.

جهنم بازار سهام؛  چرا بورس در حال سقوط است؟چرا بورس امروز سقوط کرد؟
احسان رضاپور کارشناس بازار سهام در گفتگو با فرارو وی با اشاره به اینکه مهمترین دلیل ریزش بورس در این روزها، بلاتکلیفی ایجاد شده در بین فعالان و سرمایه گذاران بورس است، گفت: طی یک سال گذشته مسئولان و متولیان بازار سرمایه و همچنین بسیاری از دولت برای حمایت از سرمایه وعده داده اند. بازار. این اظهارات گفتار درمانی و شفاهی است تا زمانی که در عمل اتفاقی بیفتد و بورس بتواند در جهت ثبات و بهبود حمایت از خود حرکت کند.

وی افزود: به نوعی این صحبت ها در مورد حمایت از بازار جنبه نمایشی و نمایشی دارد و در این راستا اگرچه بازار سرمایه اولویت اصلی مسئولان اقتصادی است اما در عمل درست نیست و اولویت دولت دیگری است. زیرا اگر قرار است بازار سهام مورد توجه تصمیم گیرندگان قرار گیرد، باید در جهت تقویت بازار سرمایه گام برداشت، یعنی جایگاه این بازار را به عنوان مکانی که می تواند مایعات وحشی در آن جریان داشته باشد، شناخت.

رضاپور افزود: بازار سهام را باید به عنوان جذاب ترین بازار در بین بازارهای سرمایه معرفی کرد، زیرا با توجه به افت اخیر، این بازار فروش بسیار خوبی داشته است، اما با توجه به اینکه به نظر می رسد اولویت مسئولان اقتصادی حمایت از بازار سرمایه است. بازار سهام.” بله، اما در داخل هیچ اقدامی صورت نمی گیرد، از طرفی کاری که انجام می شود نوعی کارشکنی در بازار سرمایه و بر خلاف منافع بورس است، بنابراین انتظار نداریم فروپاشی بورس پایان یابد. به زودی.

او گفت: «در این شرایط، سرمایه‌گذاران احساس می‌کنند که هر چه محافظه‌کارتر باشند، ضرر کمتری خواهند داشت. امروزه بسیاری از فعالان این موضوع را تماشا می‌کنند و شرکت‌هایی که در موقعیت امنی در مورد سودآوری قرار دارند، اکنون تکرارپذیری سودآوری خود را به دلیل اقدامات انجام شده و تصمیم‌های اتخاذ شده زیر سوال می‌برند. و تا زمانی که این ابهامات برطرف نشود، وضعیت بورس تغییر چندانی نخواهد داشت. در این شرایط تصمیمات کلان اقتصادی باید منافع 45 میلیون سهامدار را در نظر بگیرد.

رضاپور با اشاره به اینکه برخی موضوعات در ایجاد این ابهام و بی اعتمادی بسیار موثر بوده است، خاطرنشان کرد: در وهله اول لغو آزادسازی قیمت گذاری خودرو که به اعتماد سهامداران ضربه زد، مورد دوم ورود برخی محصولات بورسی به بورس است. مبادله کالا. این موضوع با حاشیه هایی نیز مواجه است که در روند بورس موثر است. در وهله سوم، تعیین نوع نرخ خوراک پتروشیمی ها و سایر نرخ های مرتبط با شرکت های بورسی به طور غیرمنتظره و بر خلاف پیش بینی ها شکل گرفت.

وی گفت: اگرچه در این زمینه برخی از این موارد مطرح شده در بودجه ممکن است عملیاتی نباشد و مورد بحث و بررسی قرار گیرد، اما این موضوع بر عملکرد شرکت ها تأثیر می گذارد، ابهاماتی که در مورد شرکت های بورسی در بودجه وجود دارد. سال آینده یکی از مهم ترین ریسک های بازار است و باید دید بودجه برای این مسائل چه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در نهایت ابهام در نرخ دلار از دیگر مواردی است که باعث نزول بورس شده است، گفت: در حال حاضر بازار ارز با توجه به وضعیت مذاکرات وین در حالت خوش بینانه قرار دارد. از سوی دیگر انتظارات به سمت بازار سهام و سرمایه گذاران منتقل می شود، بنابراین تا زمانی که کار مذاکرات و نرخ ارز به طور کامل مشخص نشود، وضعیت مورد انتظار بازار سهام ادامه دارد، جایی که حتی وضعیت عملکرد بازار جهانی شرکت ها بر سهام تاثیرگذار بوده است. بازار.

این کارشناس بازار سهام تصریح کرد: با توجه به این ابهامات و بی اعتمادی به بورس، بورس در یک روند نزولی پی در پی کف حمایتی خود را شکسته و از سوی دیگر قیمت سهامی که با آن مواجه است سقوط کرده است. دیگر واقعا منطقی نیست و بسیار مهم است. دلیل این بی اعتمادی و وجود ابهامات ذکر شده، سقوط بازار سهام است.

رضاپور افزود: بنابراین اگر بخواهیم این فضای شعله ور و نامطمئن جای خود را به اطمینان مجدد و فضایی شفاف بدهد، حمایت های وعده داده شده از بورس باید هر چه سریعتر اجرایی شود تا بورس در اینجا گیر کند. “

این فعال بازار سهام با تاکید بر اینکه قیمت‌های بورس اغلب پس از رکود هیجانی جذاب هستند، گفت: این امر باعث افزایش تقاضا در بازار می‌شود که می‌تواند بازار را به سمت نوسان حرکت دهد، اما تا زمانی که تدابیر کافی وجود داشته باشد در صورت عدم حمایت از بازار، روند افزایشی پایدار نخواهد بود و با رشد بازار، حجم عرضه افزایش خواهد یافت.

وی افزود: بنابراین برای تداوم رشد بازار ابتدا باید اعتماد را احیا کرد تا تحت تاثیر آن با ورود نقدینگی به بازار، حجم و ارزش معاملات افزایش یابد و رشد به بازار سهام را تضمین کند.» از سوی دیگر، در صورت تداوم شرایط فعلی، راهبردهای محافظه کارانه سهامداران که موجب خروج نقدینگی از بورس می شود، ادامه خواهد یافت، هرچند ممکن است قیمت ها به دلیل افت شدید شاخص کل افزایش یابد. صورت مقطعی و نوسانی خواهد بود.

[ad_2]

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما