اوکراین می گوید روسیه بیمارستان کودکان در ماریوپل محاصره شده را بمباران کرد

[ad_1]

لویو: اوکراین روز چهارشنبه روسیه را به بمباران بیمارستان کودکان در بندر محاصره شده ماریوپل در جریان آتش‌بس فرضی متهم کرد تا برخی از صدها هزار غیرنظامی که در این شهر گیر افتاده بودند بتوانند فرار کنند.

روسیه که هدف قرار دادن غیرنظامیان را تکذیب می کند، گفته بود که برای فرار غیرنظامیان از ماریوپل و دیگر شهرهای محاصره شده در روز چهارشنبه آتش خواهد زد. اما شورای شهر گفت که بیمارستان بیش از یک بار مورد اصابت قرار گرفته است.

این سازمان در یک پست آنلاین گفت: “نیروهای اشغالگر روسیه چندین بمب بر روی بیمارستان کودکان ریخته اند. تخریب بسیار بزرگ است.” این گزارش بلافاصله قابل تأیید نیست.

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین، پیشتر گفته بود که روسیه آتش بس در اطراف بندر جنوبی را که بین مناطق جدایی طلب تحت حمایت روسیه در شرق اوکراین و کریمه قرار دارد، که در سال 2014 توسط مسکو از اوکراین ضمیمه شده است، نقض کرده است.

او در توییتر نوشت: “روسیه به گروگان گیری بیش از 400000 نفر در ماریوپل ادامه می دهد، کمک های بشردوستانه و تخلیه را مسدود می کند. گلوله باران های بی رویه ادامه دارد.” تقریباً 3000 نوزاد تازه متولد شده فاقد دارو و غذا هستند.

مقامات محلی در شهرهای دیگر گفتند که برخی از غیرنظامیان روز چهارشنبه از طریق راهروهای امن از جمله خارج از سومی در شرق اوکراین و انرودار در جنوب این کشور را ترک کردند.

مقامات محلی در یک پست آنلاین گفتند، نیروهای روسی مانع از خروج یک کاروان متشکل از 50 اتوبوس از شهر بوچا در خارج از کیف شدند و افزودند که مذاکرات برای اجازه خروج کاروان ادامه دارد.

هر دو طرف یکدیگر را به نقض آتش بس که به تخلیه ماریوپل که نیروهای روسی بیش از یک هفته در محاصره خود نگه داشته اند، متهم کرده اند.

روز سه‌شنبه، صلیب سرخ شرایط داخل شهر را «آخرالزمانی» خواند و ساکنان آن در زیر زمین از بمباران بی‌امان پناه گرفته‌اند، بدون دسترسی به غذا، آب، برق یا گرما.

از زمانی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نزدیک به دو هفته پیش حمله را آغاز کرد، بیش از 2 میلیون نفر از اوکراین فرار کرده اند. مسکو اقدام خود را “عملیات نظامی ویژه” برای خلع سلاح همسایه خود و برکناری رهبرانی که آن را “نئونازی ها” می نامد می خواند.

چرنوبیل

کی‌یف و متحدان غربی آن می‌گویند روسیه بهانه‌هایی برای توجیه یک جنگ غیرقانونی علیه کشوری دموکراتیک با 44 میلیون نفر، از جمله با متهم کردن اوکراین به تلاش برای تولید سلاح‌های بیولوژیکی یا هسته‌ای، ابداع می‌کند.

کرملین روز چهارشنبه گفت واشنگتن باید درباره “آزمایشگاه های سلاح های بیولوژیکی اوکراین” توضیح دهد، پیشنهادی که واشنگتن قبلا آن را “تبلیغات پوچ” رد کرده است.

اپراتور نیروگاه هسته‌ای اوکراین اعلام کرد که نگران ایمنی در چرنوبیل، محل خفگی بدترین فاجعه هسته‌ای جهان است، جایی که اعلام کرد قطع برق ناشی از جنگ به این معنی است که سوخت هسته‌ای مصرف‌شده نمی‌تواند خنک شود.

وزیر خارجه کولبا گفت که دیزل ژنراتورهای ذخیره ظرفیت 48 ساعته دارند. وی گفت: پس از آن، سیستم های خنک کننده تاسیسات ذخیره سازی سوخت هسته ای مصرف شده متوقف می شود و نشت تشعشعات قریب الوقوع می شود.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت گرمای تولید شده توسط سوخت مصرف‌شده و حجم آب خنک‌کننده به اندازه‌ای است که “برای حذف موثر گرما بدون نیاز به تامین برق کافی است”.

“اقدامات تلافی جویانه”.

این جنگ به سرعت روسیه را در انزوای اقتصادی قرار داد و همچنین محکومیت جهانی تقریباً جهانی را به دنبال داشت.

ایالات متحده روز سه‌شنبه اعلام کرد واردات نفت روسیه را ممنوع می‌کند، این تغییر سیاست بزرگ پس از معافیت انرژی از تحریم‌ها بود، در حالی که شرکت‌های غربی همچنان از بازار روسیه خارج می‌شدند.

مک دونالد روز سه شنبه اعلام کرد که نزدیک به 850 رستوران خود را در روسیه تعطیل می کند. اولین آن که در سال 1990 در میدان پوشکین مسکو صف های زیادی را به سمت میدان پوشکین مسکو کشید، نمادی از پایان جنگ سرد بود.

استارباکس، کوکاکولا، پپسی و دیگران اعلامیه های مشابهی را اعلام کردند. Heineken HEIN.AS، دومین آبجوساز بزرگ جهان، تولید و فروش لاگر با نام تجاری Heineken خود را در روسیه متوقف کرد و گفت که در حال ارزیابی گزینه‌های فعالیت خود در آنجا است.

حزب حاکم روسیه متحد روسیه اعلام کرد که پیشنهاد توقیف دارایی‌های شرکت‌های خارجی را دارد.

آندری تورچاک، دبیر شورای این حزب در وب سایت خود نوشت: «ما اقدامات تلافی جویانه سختی را انجام خواهیم داد و مطابق با قوانین جنگ عمل می کنیم.

اخراج روسیه، بزرگترین صادرکننده نفت و گاز ترکیبی جهان، از بازارها، شوک هایی را به اقتصاد جهانی وارد می کند، در زمانی که تورم در جهان توسعه یافته در حال حاضر در سطحی است که از دهه 1980 مشاهده نشده است. قیمت‌های خرده‌فروشی پمپ بنزین به رکورد بالایی رسیده است. [O/R]

هم اوکراین و هم روسیه صادرکنندگان بزرگ مواد غذایی و فلزات هستند. آنها با هم نزدیک به یک سوم تجارت جهانی غلات را تشکیل می دهند که حتی نقش روسیه در انرژی را نیز کمرنگ می کند. قیمت مواد غذایی اصلی در سراسر جهان افزایش یافته است و کشورهای دوردست در خاورمیانه، آفریقا و آسیا را مجازات کرده است.

اوکراین روز چهارشنبه اعلام کرد که صادرات محصولات کشاورزی را برای بقیه سال متوقف می کند. روسیه نیز اعلام کرد که نیاز به حفظ ذخایر داخلی غلات دارد. اندونزی در آخرین نشانه از آنچه که به سرعت در حال تبدیل شدن به یک بحران غذایی جهانی بود، گفت که فروش روغن پالم را پس از افزایش قیمت‌های جهانی محدود خواهد کرد.

تجارت نیکل که در تولید خودروهای الکتریکی حیاتی است، روز سه شنبه در لندن پس از دو برابر شدن قیمت متوقف شد.

کمبود عرضه ناشی از جنگ، فولکس واگن را مجبور کرد که سفارشات جدید خودروهای هیبریدی پلاگین در آلمان را از چهارشنبه متوقف کند.

یک مقام بانک جهانی گفت که قیمت بالای نفت ناشی از تهاجم روسیه می تواند یک درصد کامل از رشد اقتصادهای بزرگ در حال توسعه مانند چین، اندونزی، آفریقای جنوبی و ترکیه را کاهش دهد.

کشورهای غربی بر این باورند که مسکو قصد داشت به سرعت دولت کیف را در یک حمله برق آسا سرنگون کند، و پس از دست کم گرفتن مقاومت اوکراین مجبور به تطبیق با آن شده است. روسیه قلمرو قابل توجهی را در جنوب اشغال کرده است، اما هنوز هیچ شهر بزرگی در شمال یا شرق اوکراین را تصرف نکرده است، با یک نیروی تهاجمی که در بزرگراهی در شمال کیف متوقف شده است.

وادیم دنیسنکو، مشاور وزیر کشور اوکراین روز چهارشنبه در فیس بوک نوشت: روسیه پیش از مذاکره در شهرهایی مانند ماریوپل و کیف به دنبال نوعی پیروزی است.

وی گفت: بنابراین وظیفه ما این است که تا 7 تا 10 روز آینده مقاومت کنیم.

همچنین بخوانید: روسیه می گوید تلاشی برای “سرنگونی” دولت اوکراین ندارد، “چند پیشرفت” در مذاکرات حاصل شده است

تلویزیون زنده



[ad_2]

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ