ppsxbanner

سعی کنید با این 3 گیاه از سرطان جلوگیری کنید: متخصص تغذیه

[ad_1]

دهلی نو: مواد مغذی، غذاهای کاربردی و ریز مغذی های مکمل پتانسیل مهار تکثیر سلول های سرطانی و القای آپوپتوز را دارند. حتي نشان داده شده است كه انواع گياهان رژيمي طبيعي نقش بالقوه اي در پيشگيري و درمان سرطان دارند و توسط متخصصان Nutraceutical در سراسر جهان به عنوان يك راهبرد موثر در نظر گرفته مي شوند.

مطالعات اپیدمیولوژیک به طور مداوم نشان داده اند که عادات غذایی یکی از مهم ترین عوامل پیش بینی کننده بیماری های مزمن از جمله چندین نوع سرطان است. بنابراین رژیم غذایی و غذا تاثیر مستقیمی بر سلامت و بیماری دارد. بر اساس شواهد بیوشیمیایی و اپیدمیولوژیک، انسان ها از طریق تغذیه، یک سیستم پیچیده و مشارکتی از مکانیسم های دفاعی آنتی اکسیدانی در برابر واسطه های اکسیژن سمی ایجاد کرده اند. این نشان می دهد که افزایش دریافت آنتی اکسیدان از طریق تغذیه ممکن است به طور قابل توجهی خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

در ادامه به برخی از گیاهان پیشنهاد شده توسط متخصصان فضای غذایی اشاره شده است که به طور قابل توجهی نتایج مثبتی در پیشگیری از سلول های سرطانی نشان داده است.

گراویولا (Annona muricata)

Annona Muricata که با نام‌های Graviola، Soursop، Pawpaw برزیلی یا Guanabana نیز شناخته می‌شود، درختی همیشه سبز بومی مناطق گرمسیری آمریکا و عضوی از خانواده Annonaceae است. گراویولا حاوی صدها استوژنین است که مواد شیمیایی (ACG) هستند. ACG ها توانایی کشتن انواع مختلف سلول های سرطانی را دارند در حالی که سلول های سالم را به حال خود رها می کنند. این ماده به مهار تولید انرژی در سلول های سرطانی کمک می کند و در عین حال پاسخ استرس اکسیداتیو را نیز مهار می کند. همچنین نشان داده شده است که گراویولا باعث آپوپتوز می شود. علاوه بر اثرات مثبت، این گیاه ممکن است عوارض جانبی مانند فشار خون پایین، سطح قند پایین یا حتی آسیب عصبی ایجاد کند. در نتیجه اکیداً توصیه می شود که مستقیماً مصرف نشود. برای جلوگیری از هرگونه مصرف دسترسی یا عوارض جانبی از این قبیل، لطفاً از مکمل محصول حاوی مقدار مورد نظر گراویولا استفاده کنید.

کاتارانتوس روزیا

Catharanthus Rosea، همچنین به عنوان Periwinkle ماداگاسکار شناخته می شود، یک گیاه معجزه آسا است. عضوی از خانواده Apocynaceae است. این گیاه ارزشمندترین گونه گیاهی از خانواده Apocynaceae است که در سراسر جهان در طب سنتی گیاهی استفاده می شود. این گیاه همچنین در طب آیورودا و طب سنتی چینی برای مدت طولانی مورد استفاده قرار می گرفته است. علم پزشکی غرب تحقیق در مورد این گیاه را در قرن بیستم آغاز کرد. Catharanthus roseus به دلیل تولید داروهای ضد سرطان وینبلاستین و وین کریستین که از دیمریزاسیون MIAs ویندولین و کاتارانتین به دست می‌آیند، مشهور است. فعالیت ضد توموری کشف شده در C. Roseus به دلیل وجود آلکالوئیدهای دیمری است که در حال حاضر به طور گسترده در صنعت استفاده می شود.

پودوفیلوم

Podophyllum هندی نام دیگر Podophyllum است. Vanyakarkati نام آیورودا آن است. پایه این گیاه دارای خواص مفیدی است که به پیشگیری از سرطان کمک می کند. Podophyllum یک ماده تصفیه کننده است که برای درمان زگیل واژن نیز استفاده می شود. Etoposide و Teniposide، دو مشتق پودوفیلوتوکسین، در درمان سرطان استفاده می شوند. Etoposide یک آلکالوئید مشتق شده از گیاه ترنجبین Podophyllum peltatum است که برای درمان تومورهای سلول زایا، سرطان ریه، هوچکین و غیرلنفوم، سرطان معده هوچکین، سرطان سینه و سرطان بیضه استفاده می شود. اگرچه پودوفیلوتوکسین اثر سیتوتوکسیک بالایی دارد و به عنوان یک مهارکننده پلیمریزاسیون توبولین عمل می کند، اما اگر بیش از حد استفاده شود، سمی تر از مفید بودن آن به عنوان یک داروی ضد سرطان است. در نتیجه فقط باید در مقادیر توصیه شده توسط متخصص در قالب مکمل مصرف شود و مقدار آن به صورت منطقی اضافه شود.



[ad_2]

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما