ppsxbanner

خدمات مالیات : خدمات مالیاتی از مشاوره تا کاهش مالیات شما

امروزه تمام کسب و کارها ملزم به پرداخت مالیات می باشند و با سخت گیری های اخیر سازمان مالیاتی و تمرکز روی کسب و کارها مالیات های سنگینی برای کسب و کارها ایجاد شده که امکان کاهش آنها در برخی مواقع بسیار سخت و یا نا ممکن میباشد. اظهارنامه شامل ترازنامه و صورت سود و زیان است که باید با دقت کامل تکمیل گردد. وضعیت مالی شما از طریق این اظهارنامه مشخص شده و بنابران نسبت به پرداخت مالیات اقدام می نمایید. امروزه با گسترش کسب و کار های مختلف هر کدام برای پیشرفت کسب و کار خود به خدمات مالیاتی خوب و با کیفیت نیازمند هستند.

موارد گفته شده در کنار برخی موارد دیگر باعث می شود تا نرخ خدمات مالیاتی تعیین گردد. تمام موارد ذکر شده عواملی است که می تواند بر کیفیت خدمات مالیاتی تاثیرگذار باشد و راندمان ارائه خدمات در امور مالیاتی را افزایش دهد. برای کسانی که مایل به دریافت مشاوره از کانون خدمات مالیاتی پارستکس هستند، می‌توانند به صورت تلفنی و یا آنلاین از این خدمات استفاده کنند. این مزایا نشان دهنده لزوم وجود دفاتر خدمات مالیاتی و دلایل نیاز جامعه به این مراکز را نشان می‌دهند. امکان استعلام ممنوع الخروجی مالیاتی به واسطه بدهی مالیاتی، از سال 1394 به بعد. در مورد موضوع تکمیل اظهارنامه به دلیل گسترده بودن مطالب و قوانین، مقاله جداگانه‌ای تهیه گردید که میتوانید مطالعه نمایید.

  • همچنین شما می‌توانید با ارائه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر، سابقه خوبی را در این سازمان بدست آورید.
  • زیرا حسابداران هستند که در رویداد های مالی اعم از مالیاتی و غیر مالیاتی را با توجه به اصول حسابداری در سیستم حسابداری مورد نظر ثبت و ضبط می­کنند.
  • مشاوران مالیاتی همواره به عنوان یک شریک برنامه ریز برای صاحبان کسب و کارها می باشد.
  • اشخاص حقیقی و حقوقی تا زمانی که کد اقتصادی خود را دریافت نکرده اند، اجازه ندارند گزارش فصلی خود را با کد اقتصادی دیگران به سازمان امور مالیاتی ارائه دهند؛ چون در این صورت به میزان 10 درصد معاملات خود جریمه می شوند.

موسسه صالح اندیشان ماندگار، اقدام به ارائه مشاوره مالیاتی نموده است تا به موسسه ها، شرکت ها و نهاد های مرتبط در جهت ارتقا سطح مالی این مجموعه ها کمک کند و خدمات مشاوره مالی تلفنی و یا حضوری در محل مشتری ارائه دهد. حضور در هیئت های حل اختلاف مالیاتی و انجام امور مالیاتی یکی از خدمات مالیاتی شرکت های حسابداری است.این امر منجر به کاهش مالیات می شود.البته این امر نیازمند کادری مجرب و کاردان میباشد. از دیگر فعالیت‌های یک شرکت خدمات مالیاتی می‌ توان به تقسیط مالیات اشاره کرد. تقسیط مالیات در شرایطی مورداستفاده شما قرار می‌گیرد که در پرداخت مالیات به مشکل برخورده باشید و توانایی پرداخت آن را ندارید. شما برای استفاده کردن از تقسیط مالیات بایستی با شرایط این خدمات آشنایی کامل را داشته باشید. مالیات از ان زمینه هایی است که تا دلتان بخواهد فراز و نشیب دارد، البته نه برای افراد با تجربه و متخصص.

آیا در کاهش از مالیات هم خدماتی ارائه می‌شود؟

اشخاص حقیقی و حقوقی از نظر مالی و مالیاتی علاوه بر امور داخلی شرکت و گزارشات درون سازمانی با سایر سازمان ها در خارج از شرکت نیز در ارتباط هستند. یکی از این سازمان های خارج شرکت که به طور مستقیم با مالیات مجموعه در ارتباط هست به طور آشکار سازمان امور مالیاتی است و دلیل اصلی دریافت خدمات مالیاتی نیز همین است. کارکنان سایر بخش ها نیز زمانی که موضوع مالیات و اجرای قوانین و تکالیف مالیاتی مطرح است ملزم به رعایت دستورالعمل های مالیاتی و مالی هستند. وظیفه حسابدار مالیاتی مجموعه است که در راستای دریافت و اجرای خدمات مالیاتی سایر کارکنان را در حد نیاز و مجاز از دستورالعمل های و وظایف مالی و مالیاتی خود آشنا کنند و موارد مهم را از نظر حسابداری مالیاتی به آن ها گوش زد نمایند. مثلا تنخواه دار یا مامور خرید شرکت باید بداند که حین خرید باید فاکتور رسمی دریافت کند و یا تا حد امکان صورتحساب قابل قبول به واحد مالی ارائه کند و ایشان را تا حد معقول و مورد نیاز با ماده 147 و 148 ق.م.م آشنا کنند تا خرید ها یا هزینه انجام شده جزو هزینه های قابل قبول مالیاتی باشد. اگر شخص حقیقی یا شخص حقوقی هستید، پیش از همکاری با یک شرکت مالیاتی، سعی کنید نیاز و چالش های مجموعه خود را بشناسید و اگر در همین مورد هم دچار ابهام یا مشکل هستید سعی کنید با شرکت های مالیاتی مشورت نمایید.

خدمات مالیاتی

اشخاص حقیقی و مغازه داران به عنوان مردمی که دارای درآمد هستند و کسب سود می­کنند ملزم به پرداخت مالیات کسب و کار خود بر اساس قوانین مالیاتی هستند و در نتیجه برای انجام تکالیف مالیاتی نیاز به خدمات مالیاتی دارند. در سال های اخیر روش ها و ابزارهای مالیات ستانی از اشخاص حقیقی دست خوش تغییرات بزرگ و قابل توجهی شدند. از مهم ترین آن­ ها می توان به رصد و کنترل تراکنش های مربوط به پایانه های فروشگاهی از جمله دستگاه Pos  و درگاه الکترونیک اشاره کرد. شرکت‌های خدمات مالیاتی با انواع کسب و کارها قرارداد عقد می‌کنند و خدمات خود را به تمام آن‌ها ارائه می‌دهند. همین باعث می‌شود پس از مدتی، تیم خدمات مالیاتی بتواند برای تمام کسب و کارها خدمات مالیاتی ارائه کند و تفاوتی در حوزه فعالیتی آن‌ها وجود نداشته باشد. این ویژگی باعث می‌شود شما از تجربه و سابقه کاری تیم خدمات مالیاتی و وجود توانایی محاسبه و پرداخت مالیات کسب و کار خود، اطمینان حاصل کنید.

خدمات مالیاتی ویژه شرکتهای تازه تاسیس

ماده ۱۸- در صورت اصلاح قوانین و مقررات که منجر به تغییر هر یک از مفاد شرایط اعطای مجوز فعالیت شود، مرکز موظف است تغییرات شرایط اعطای مجوز فعالیت را به صورت مکتوب به شرکت معتمد اعلام نماید و شرکت معتمد مکلف است ظرف مهلت تعیین شده تغییرات لازم را به عمل آورد. در غیر این صورت شرکت معتمد مشمول جبران خسارت و لغو مجوز با رعایت مفاد این آیین نامه می‌شود. یعنی زمانی که شما برای پرداخت مالیات خود دچار مشکل شده‌اید و توانایی کافی در پرداخت مالیات ندارید، یکی دیگر از خدمات مالیاتی، تنظیم لایحه و اعتراض به انواع مالیات‌ها است.

اگر با یک شرکت برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی موسسه حسابداری در این ناحیه کلیک کنید خوب کار کنید می توانید از آنها مشاوره مالیاتی دریافت کنید و امور مالیاتی خود را مدیریت کنید. دریافت مشاوره مالیاتی توسط مشاوران خبره مالیاتی در حد مطلوب باعث حفظ منابع کسب و کار شما می شود. مودی کسی می باشد که به موجب مالیات بر درآمد خود با اداره امور مالیاتی در ارتباط است و مالیات خود را به خاطر سود اکتسابی و سایر قوانین وضع شده پرداخت می کند.اداره یا سازمان امور مالیاتی یک واحد دولتی است و به عنوان یکی از زیر مجموعه های وزارت امور اقتصادی و دارایی شناخته می شود. این سازمان زیر نظر قوه مجریه فعالیت می کند و یکی از وظایف آن اجرای قوانین مالیاتی در سطح کشور اعم از مالیات های مستقیم و مالیات های غیر مستقیم است. همانگونه که اشاره کردیم با توجه به گسترش قوانین و پایه های مالیاتی و تعدد وظایف مودیان انجام دادن همه این وظایف توسط مودیان تقریبا ناممکن است. لذا مودیان باید از خدمات شرکتها یا مشاوران فعال در این حوزه استفاده نمایند تا از خود در برابر پرداخت مالیاتهای سنگین و جرائم مالیاتی محافظت کنند.

این آیین‌نامه در چهل و سه ماده و یازده تبصره در اجرای ماده ۲۶ قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان تهیه و تدوین گردید. ماده ۴۳ – این آیین‌نامه در چهل و سه ماده و یازده تبصره در اجرای ماده ۲۶ قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان تهیه و تدوین گردید. ماده ۱۴- مرکز موظف است شیوه نامه قواعد و محدودیت‌های تملک سهام و تغییرات هیات مدیره شرکت‌های معتمد را،  ظرف مدت دو ماه از تصویب این آیین­نامه تدوین و به تایید کارگروه برساند. تبصره – شرایط احراز صلاحیت متقاضی به عنوان شرکت معتمد توسط مرکز در سامانه اطلاع‌رسانی مرکز اعلام خواهد شد.

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

تماس با ما
اطلاعات و محتوای این سایت با کمک هوش مصنوعی و از روی داده‌های اینترنتی تهیه شده‌اند و مسئولیتی در قبال صحت آنها نخواهیم داشت و از استفاده از آن تشویق نمی‌کنیم.