ppsxbanner

حراج آلاسکا برای نمایش عقیق به اندازه آجر که سال‌ها پنهان مانده است

[ad_1]


دن نیومن، سمت چپ، بنیانگذار آلاسکا برتر حراج و ارزیابی، و نیک کلین، یک شریک تجاری، روز جمعه در انکوریج با “Americus Australis” که تصور می شود یکی از بزرگترین اوپال های با کیفیت جواهر موجود است، ژست می گیرند.

مارک تیسن / AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

مارک تیسن / AP


دن نیومن، سمت چپ، بنیانگذار آلاسکا برتر حراج و ارزیابی، و نیک کلین، یک شریک تجاری، روز جمعه در انکوریج با “Americus Australis” که تصور می شود یکی از بزرگترین اوپال های با کیفیت جواهر موجود است، ژست می گیرند.

مارک تیسن / AP

ژوئن، آلاسکا – نیک کلین در مورد انواع اقلامی که مردم می خواهند از طریق خانه حراج انکوریج که در آن کار می کند بفروشند تماس می گیرد. اما او با تماسی که پاییز گذشته از مردی دریافت کرد که می گفت “یکی از بزرگترین اوپال های جهان” را دارد، غافلگیر شد.

کلین، شریک و متخصص ارزیابی در آلاسکا برتر حراج و ارزیابی، گفت: “من بسیار بدبین بودم اما بسیار هیجان زده بودم.”

به گفته این خانه حراج، عقیق که “Americus Australis” نامیده می شود، بیش از 11800 قیراط وزن دارد و یکی از بزرگترین عقیق های با کیفیت گوهر موجود است. همچنین سابقه طولانی دارد.

اخیراً توسط فرد فون برانت که در آلاسکا طلا استخراج می‌کند و خانواده‌اش ریشه‌های عمیقی در تجارت سنگ‌ها و سنگ‌ها دارند، آن را در یک کمد کتانی در خانه‌ای در بیگ لیک، در شمال آنکوریج، نگهداری می‌کرد.

عقیق بزرگتر از آجر است و به دو تکه تقسیم شده است، که به گفته فون برانت، روشی بود که دهه ها پیش برای اثبات کیفیت جواهر استفاده می شد.

فون برانت گفت که این سنگ از اواخر دهه 1950 در خانواده او بوده است، زمانی که پدربزرگش آن را از یک فروشنده عقیق استرالیایی به نام جان آلتمن خرید.

فون برانت گفت که اوپال برای چندین دهه تحت مراقبت پدرش، گای فون برانت بود، که تصمیم گرفت “به اندازه کافی در قفل شده است، که زمان آن رسیده است که آن را دوباره در جهان بازگردانیم و ببینیم چه علاقه ای می تواند ایجاد کند.”

فون برانت به آسوشیتدپرس گفت: «او به من سپرد تا بفهمم می‌خواهیم به کدام سمت سنگ برویم.

او گفت که این خانواده که ریشه در کالیفرنیا دارند، سال ها تا اوایل دهه 1980 این سنگ را در نمایشگاه های جواهرات به نمایش گذاشتند. سپس پدرش به مبلمان پرداخت و آن را در مغازه اش به نمایش گذاشت. فون برانت گفت که گای فون برانت در نهایت به اورگان نقل مکان کرد و سنگ را برای سال‌ها “نوعی دور” نگه داشت.

فون برانت گفت که بیش از یک سال پیش آن را با خود به آلاسکا آورده است زیرا بهترین رویکرد را برای فروش ممکن ارزیابی کرده است. او گفت که با Alaska Premier Auctions & Appraisals همراه شد زیرا فکر می‌کرد که توجه شرکت جدیدتر نسبت به یک خانه حراج بزرگ‌تر را جلب می‌کند. فروش برای یکشنبه تعیین شده است.

کلاین گفت که خانواده اسنادی در مورد منشأ عقیق دارند. به عنوان بخشی از تحقیقات خود، او با فیونا آلتمن، نوه جان آلتمن و مدیر کل Altmann + Cherny در سیدنی، استرالیا تماس گرفت.

آلتمن گفت که پدربزرگش در معاملات تجاری خود سفرهای منظمی به اروپا و ایالات متحده داشت

آلتمن گفت وقتی کلاین به او ایمیل زد، او شک داشت. نام سنگ، به ویژه، او را پرتاب کرد. اما او گفت که شروع به حفاری کرد و “چیزی با دست خط پدربزرگم با تصویر عقیق با کلمه “Americus Australis” کشف کرد.

او گفت: “با اطمینان 100٪ می دانم که اطلاعات منشأ آنها 100٪ دقیق است” زیرا با اطلاعاتی که او دارد مطابقت دارد.

این خانه حراج گفت که این سنگ در همان مزرعه ای در استرالیا کشف شد که عقیق معروف به “Olympic Australis” 17000 قیراط وزن دارد و در فروشگاه آلتمن به نمایش گذاشته شده است. به گفته شرکت آلتمن، المپیک از جمله سنگ هایی بود که جان آلتمن و شریکش رودی چرنی در سال 1956 به دست آوردند.

شرکت حراج به دنبال حداقل پیشنهادات 125000 دلار در حراج روز یکشنبه است. کلاین گفت که این یک “ریسک محاسبه شده” است و شرکت به امید جلب توجه بیشتر، رویکردی محافظه کارانه را دنبال می کند. کلاین گفت که قیمت فروش 250000 تا 350000 دلار را هدف قرار داده است.

این فروش شامل یک قطعه کوچکتر از عقیق است که فون برانت گفته بود پدرش آن را برای پوشیدن یا نمایش دادن بریده است.

سخنگوی موسسه گوهرشناسی آمریکا گفت که آنها نمی توانند در مورد عقیق اظهار نظر کنند زیرا آن را ندیده اند. AP به دیگرانی که پاسخ ندادند یا با سنگ ناآشنا بودند تماس گرفت.

آلتمن و فون برانت گفتند که دوست دارند ببینند عقیق به موزه ختم می شود. فون برانت گفت که فکر می کند این حراج “هم هیجان انگیز و هم دشوار خواهد بود، بیشتر برای پدرم تا خودم.”

او گفت که وقتی خانواده سنگ را به دست آوردند، پدرش کودک بود و او “ارتباط عمیق‌تری حتی از من دارد.”

فون برانت گفت که هر دوی آنها “هیجان عصبی” دارند. من فکر می کنم خوب خواهد بود و ما خوشبین هستیم.»

[ad_2]

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

تماس با ما